A Digitális Középiskola   az interneten szervezett iskola alternatív kerettantervhez csatlakozó iskolák e-learning keretrendszerét az Apertus Közalapítvány ingyenesen biztosítja. Neve: Integrált Tanulási és Adminisztrációs Környezet, röviden ITAK.

A tanulási környezet vagy virtuális iskola feladata az önálló tanulás támogatása és a tutor-tanuló, tanuló-tanuló kommunikáció biztosítása. Ehhez megfelelő tananyagok, beépített technikai segítségek, a visszacsatoláshoz önellenőrző és számon kérő tesztek, valamint kommunikációs eszközök szükségesek.

Minden felhasználó egyedi azonosítókkal, felhasználónévvel és jelszóval lép be a keretrendszerbe és azokat a funkciókat és anyagokat olvashatja, illetve szerkesztheti, melyek az ő státuszának megfelelnek. Legjellemzőbbek az adminisztrátor, tutor, mentor, tanuló státuszok. A belépéskor megjelenő képernyőt „asztalnak”, „munkaasztalnak” nevezhetjük, ezzel utalva arra, hogy azokat az eszközöket célszerű a belépéskor azonnal megjelenő képernyőre tenni, melyek adott pillanatban a legfontosabbak, melyeket a „kezünk ügyében” szeretnénk tartani. Minden egyéb eszköz is elérhető természetesen a képernyőn lévő menük és navigációs gombok segítségével.

Az ITAK-ban a naptár, hirdetőtábla és üzenet alkalmazások alapértelmezetten tartozékai a munkaasztalnak, hogy információ hiány semmiképp ne hátráltathassa a tanulást. Ezek mellé egyéb eszközök, pl. a „saját jegyzeteim” is az asztalra tehetők. Ha megkezdjük a tanulást (kinyitunk egy fejezetet valamely tantárgyban), akkor ezen a felületen, azaz az asztalunkon a tananyag lesz látható.

A gimnáziumi tananyag négy évfolyamra és ezeken belül a tíz műveltségterületnek megfelelő 13 tantárgyra bomlik, melyeket féléves bontásban dolgozunk fel. Ha a tanuló a tananyagok menüpontra kattint, az évfolyamának és az adott félévnek megfelelő tantárgyi témaköröket látja.  Ezt nevezzük egy kurzusnak. A gimnáziumi tanulmányok tehát egy tanuló számára 8 kurzusból állnak.

Az egyes kurzusok tananyagát a helyi tanterv tartalmazza: adott évfolyam adott félévében oktatott tantárgyak és a tantárgyi tematikák szerint a félévben elsajátítandó témakörök tartoznak ide. A tantárgyak tehát témakörökre bomlanak. Az egy félévben feldolgozandó témakörök száma tantárgyanként változik, általában 1-4 témakör.

Nem kommentálható.